کردستان پتانسیل ها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی و طبیعی زیادی دارد

به گزارش آسمان فارس، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، کردستان پتانسیل ها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی و طبیعی زیادی دارد.

کردستان پتانسیل ها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی و طبیعی زیادی دارد

منصور مهرزاد، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جلسه ظرفیت سنجی و جانمایی بازارچه های صنایع دستی و آنالیز شرایط سرویس های بهداشتی در محدوده پایگاه های میراث ملی و دنیای استان اظهار کرد: میراث دنیای و ملی کردستان در حوزه های تاریخی و گردشگری، ظرفیتهای بسیاری برای پیشرفت و توسعه مالی استان دارند.

وی ادامه داد: هورامان یکی از پایگاه های مهم ایران و دنیا است که باید بیش از پیش به آن توجه گردد.

او بیان نمود: تعامل و همکاری این اداره کل و مجموعه پایگاه های دنیای و ملی در استان با دستگاه های مربوط می تواند گامی مثبت در راستای حفظ هویت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع دستی منطقه باشد.

مهرزاد از ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی در منظر فرهنگی هورامان اطلاع داد و گفت: باید طراحی و احیای بازارچه صنایع دستی شهر دنیای هورامان، تأمین اعتبار و برای اجرا به این پایگاه ابلاغ گردد.

در این جلسه، مواردی از جمله کمبود سرویس های بهداشتی در کاخ موزه و عمارت خسروآباد، بازنگری در کمپ گردشگری زیویه، طراحی سرویس بهداشتی در منتهی الیه بازار سنتی شهر هورامان تخت به صورت سرویس هوشمند، بازسازی و احیای ساختمان و سرویس بهداشتی در روستای دمیو برای استفاده گردشگران و مطالعه ایجاد شهرک صنایع دستی در روستای پالنگان آنالیز شد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2232

به "کردستان پتانسیل ها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی و طبیعی زیادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان پتانسیل ها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی و طبیعی زیادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید