مرکز پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی با موسسه ایکاس تفاهم نامه همکاری امضاء کرد

به گزارش آسمان فارس، تفاهم نامه همکاری مرکز پژوهشی جاده ابریشم دانشگاه شهید بهشتی با موسسه ایکاس، در راستای انجام تحقیقات مشترک، به امضاء رسید.

مرکز پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی با موسسه ایکاس تفاهم نامه همکاری امضاء کرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از وزارت علوم ، تفاهم نامه همکاری مرکز پژوهشی جاده ابریشم دانشگاه شهید بهشتی با موسسه ایکاس، در راستای انجام تحقیقات مشترک، به امضاء رسید.

بر اساس این گزارش ، هدف از امضای این تفاهم نامه انجام تحقیقات مشترک و همکاری های بین المللی در برگزاری همایش ها و نشست های کارشناسی و تخصصی در موضوع جاده ابریشم، به ویژه در همکاری نزدیک با کشورهای عضو و سازمان یونسکو می باشد.

دیمیتری وویاکین، رئیس موسسه ایکاس، در جریان امضای این تفاهم نامه ضمن ابراز خشنودی از این اتفاق، آن را نخستین تفاهم نامه پژوهشی با موضوع جاده ابریشم از زمان تأسیس این مرکز تاکنون دانست که این موسسه با یک مرکز پژوهشی دانشگاهی امضا نموده است.

وی با اشاره به نقش فعال، تاریخی و فرهنگی ایران در جاده ابریشم، ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه بتواند زمینه انجام تحقیقات مشترک را فراهم کند.

در ادامه حسن باستانی راد رئیس مرکز پژوهشی جاده ابریشم و نماینده کمیسیون ملی یونسکو و رابط ملی ایران در شبکه کشورهای جاده ابریشم سازمان یونسکو گفت: امیدواریم مرکز پژوهشی جاده ابریشم بتواند به عنوان هماهنگ کننده و سامان دهنده تحقیقات ملی در جاده ابریشم عمل نموده و در ایجاد همکاری صمیمانه و نزدیک با نهادهای ملی از یک سو و نهادهای بین المللی از سوی دیگر ایفای نقش کند.

لازم به ذکر است ، ایکاس موسسه ای تحقیقاتی است که در سال 1995 در پی پروژه جهانی جاده ابریشم، جاده گفت وگو توسط سازمان یونسکو و با مشارکت 10 کشور، ازجمله ایران، در سمرقند تأسیس شده است. طی 25 سال گذشته، این مرکز کانون اصلی تحقیقات در جاده ابریشم بوده که حاصل آن انجام پروژه های متعدد، انتشار ده ها کتاب و برگزاری چندین همایش بین المللی بوده است.

همچنین مرکز پژوهشی جاده ابریشم که در فروردین ماه امسال با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی تأسیس شد، تنها مرکز پژوهشی جاده ابریشم دانشگاهی است که در کشورهای آسیای مرکزی، آسیای جنوبی و آسیای غربی تأسیس شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 487

به "مرکز پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی با موسسه ایکاس تفاهم نامه همکاری امضاء کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی با موسسه ایکاس تفاهم نامه همکاری امضاء کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید