خودروهای الکتریکی از آذر ماه به بازار می آیند

به گزارش آسمان فارس، خودروهای الکتریکی آذر ماه سال جاری به بازار می آیند. وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن اشاره به واردات تاکسی های برقی و فراهم کردن زیرساخت ها برای رواج این خودروها در کشور، ابراز امیدواری کرد که به زودی ناوگان حمل ونقل عمومی برقی گردد. وی به صراحت اعلام نمود که نباید سیاست ما این باشد که خودروهای بنزینی را حتما داخلی سازی کنیم. بالعکس بایستی تمرکز خود را بر خودروهای الکتریکی و هوشمند قرار دهیم.

خودروهای الکتریکی از آذر ماه به بازار می آیند
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - اواسط مهر ماه بود که معاون صنایع حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از ورود خودروهای الکتریکی به صورت 1000 دستگاهی از آبان ماه و ادامه روند آن تا انتها سال، اطلاع داد. وی گفت: با همکاری شرکت های دانش بنیان، شرکت های خودروسازی و همکاری مشترک مجموعه های بین المللی تا افق 1404، به سمت طراحی و ساخت خودروهای بومی خواهیم رفت.

به گفته منوچهر منطقی در جهت فرآهم آوردن زیرساخت ها، تا به امروز 15 جایگاه تعبیه شده و 78 شارژر مهیا شده است. بعلاوه نمونه خودروهای الکتریکی واردشده است. این خودروها از آبان ماه به بعد به صورت 1000 دستگاهی طی چند مرحله وارد خواهد شد و به شبکه تاکسیرانی تزریق می گردد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

آنچه که از ظواهر امر پیداست، خودروی برقی در آبان ماه وارد کشورنشده و بر اساس آنچه که اخیراً وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام نموده، تاکسی های برقی احتمالا در هفته های اول آذر ماه به تدریج وارد تهران می گردد.

وی ابراز امیدواری کرد: در مجموع مقرر شده تا انتها سال 100 هزار دستگاه تاکسی برقی در شهرهای بزرگ داشته باشیم؛ بر این اساس در سال آینده سطحی از هوشمندی را در خودروهای داخلی خواهیم داشت.

علی آبادی با بیان اینکه به زودی حمل ونقل عمومی در تهران برقی می گردد، گفت: این موضوع اثرات مثبت زیست محیطی هم دارد؛ در حال حاضر نصب شارژرها آغاز شده و در حال توسعه زیرساخت ها هستیم.

عرضه اولین خودروهای برقی داخلی، در نیمه ابتدایی 1403

مقام عالی وزارت صمت بعلاوه از فراوری چند نمونه خودروی برقی داخلی خبرداد. او پیش بینی کرد: احتمالا در نیمه اول سال بعد، این خودروها نیز عرضه شوند.

علی آبادی بر تمرکز بر خودروهای برقی و هوشمند به جای خودروهای بنزینی، گفت: در کشوری همچون نروژ، بیش از 80 درصد خودروها برقی شده یا در چین تقریبا تمام حمل ونقل عمومی و 30 تا 35 درصد خودروهای مردم نیز برقی شده است. بنابراین باید بیشتر انرژی خود را صرف کنیم تا در این پدیده از جهان عقب نمانیم و با آنها همراه شویم.

وی توضیح داد: سیاست ما نباید این باشد که خودروهای بنزینی را حتما داخلی کنیم. چون این ها گذرا هستند. بنابراین باید به سمت داخلی سازی قسمت هایی که خلق فناوری می نمایند، حرکت کنیم.

مسئله ای در نبود زیرساخت فراوری خودروهای برقی نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام نمود که هیچ کشوری در منطقه همچون ایران زیرساخت لازم را برای فراوری و استفاده از خودروهای برقی ندارد. او اعلام نمود: خوشبختانه در تمامی منطقه ها کشور اعم از روستاها از نعمت برق برخوردار هستیم. لذا زیرساخت های لازم برای راه اندازی این خودروها وجود دارد.

علی آبادی گفت: خودروی بنده برقی است. خودم آن را ساختم و تمامی تکنولوژی ساخت موتور آن نیز بومی است.

شایان ذکر است که نیمه آبان ماه امسال، مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت از تخصیص 300 میلیون دلار ارز به واردات تاکسی های برقی اطلاع داد. وی اعلام نمود: قرار است این خودروها به وسیله شرکت های خودروساز وارد شوند. بر اساس برنامه ریزی های زمانی اجرا شده، این خودروسازان بایستی تا انتها سال، 60 درصد از تعهدی که در رابطه با خودروهای برقی امضا نموده اند را وارد ناوگان حمل ونقل کشور نمایند.

به گفته این مقام مسئول، شرکت های خصوصی خودروساز نیز باید خود را آماده نمایند تا حداقل 30 درصد فراوریشان را تا پنج سال آینده برقی نمایند. چراکه در غیر این صورت از بازار عقب می مانند.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

پلاک رُند را فروشی کنید! / پلیس راهور به دولت رسماً پیشنهاد داد

لنت ترمز تقلبی چه بلایی سر خودرو شما می آورد؟ / چگونه لنت اصلی بخریم؟

پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

منبع: بیت ران
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2230

به "خودروهای الکتریکی از آذر ماه به بازار می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای الکتریکی از آذر ماه به بازار می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید