اپل در رویداد Scary Fast از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟

به گزارش آسمان فارس، مدتی قبل اپل اظهار داشت که میخواهد یک رویداد نو برگزار کند که در این رویداد با کامپیوترهای نو این شرکت روبرو خواهیم شد. این مراسم قرار است بامداد سه شنبه 9 آبان ساعت 3:30 نیمه شب به وقت ایران برگزار گردد. در ادامه به محصولاتی که قرار است در این رویداد معرفی شوند، می پردازیم.

اپل در رویداد Scary Fast از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟

معرفی تراشه های M3

با توجه به اینکه تمام مدل های تراشه های سری M2 معرفی شده اند، حالا وقت رونمایی از سری M3 فرا رسیده است. ظاهرا تراشه های سری M3 مبتنی بر لیتوگرافی 3 نانومتری هستند که برای یادآوری باید بگوییم که چیپست A17 پرو استفاده شده در مدل های پرو آیفون 15 هم مبتنی بر همین فناوری ساخت است. با توجه به همین بهبود لیتوگرافی، این تراشه ها طبیعتا نسبت به سری M2 می توانند سرعت بالاتر در کنار مصرف انرژی کمتر را ارائه دهند.

اپل با معرفی تراشه های سری M، پیروز شده سروصدای زیادی در بازار کامپیوترها راه بیندازد ولی در این میان کوالکام هم به تازگی از تراشه اسنپدراگون X Elite رونمایی نموده که این شرکت مدعی شده نسبت به تراشه های سری M2 سرعت بسیار بیشتری دارد. بنابراین باید ببینیم آیا تراشه های سری M3 می توانند بار دیگر فاصله خود را از رقبا افزایش دهند یا نه.

مک بوک پرو 14 و 16 اینچی

اپل در ژانویه 2023 از مدل نو مک بوک پرو 14 و 16 اینچی مجهز به چیپست های M2 پرو و M2 مکس رونمایی کرد. بنابراین هنوز یک سال از معرفی این لپ تاپ نگذشته است. با این حال دو بار به روز رسانی کامپیوتر مک در عرض یک سال، کاملا بی سابقه نیست و بنابراین به نظر می رسد این بار هم قرار است شاهد تکرار چنین رویکردی باشیم.

اپل برای این دو لپ تاپ، چیپست های M3 پرو و M3 مکس را در نظر گرفته است. بر اساس گزارش های منتشر شده، M3 پرو از پردازنده 12 هسته ای و پردازنده گرافیکی 18 هسته ای بهره می برد. بعلاوه امکان تجهیز این تراشه به پردازنده 14 هسته ای و پردازنده گرافیکی 20 هسته ای هم وجود دارد. مدل پایه تراشه M3 مکس از پردازنده 16 هسته ای و پردازنده گرافیکی 32 هسته ای بهره می برد که ممکن است مدل مبتنی بر پردازنده گرافیکی 40 هسته ای هم از راه برسد.

به نظر می رسد، اپل برای این تراشه ها توجه اصلی خود را به بهبود عملکرد پردازنده گرافیکی معطوف نموده است. طبق یک شایعه نو، مک بوک پرو 14 و 16 اینچی از نسل نو نمایشگرهای miniLED استفاده می نمایند که مصرف انرژی کمتری خواهند داشت. بنابراین به لطف تراشه های نو و نمایشگر بهتر، این دو لپ تاپ ممکن است از نظر عمر باتری بسیار بهتر از نسل قبلی خود باشند. اما در کنار چیپست نو و احتمال بهره گیری از نمایشگر بهتر، از نظر طراحی قرار نیست با تغییری روبرو شویم.

آی مک

اپل آخرین بار در سال 2021 از نسل نو آی مک رونمایی کرد و این کامپیوتر همچنان از چیپست قدیمی M1 بهره می برد. بنابراین بعد از مدت ها انتظار، قرار است در این رویداد، با مدل نو آی مک روبرو شویم که با تراشه M3 راهی بازار خواهد شد. مهاجرت از M1 به M3 طبیعتا به این معناست که عملکرد آی مک نو بسیار بهتر خواهد بود ولی در این میان، عملکرد پردازنده گرافیکی بیشتر احساس خواهد شد.

با توجه به اینکه M3 از رم بیشتری پشتیبانی می نماید، بنابراین کاربران می توانند مدل های مبتنی بر رم بیشتر و ظرفیت حافظه SSD بالاتری را خریداری نمایند. با وجود اینکه آی مک نو از نظر ظاهری قرار نیست با تغییر خاصی روبرو گردد، ولی خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که استند استفاده شده برای این کامپیوتر، بهبود یافته است. بعلاوه بعضی از قطعات داخلی این کامپیوتر هم بازطراحی شده اند که طبیعتا تاثیری بر ظاهر آی مک نخواهد داشت.

در شایعات آمده که آی مک نو ممکن است در رنگ های نارنجی، آبی، صورتی و نقره ای راهی بازار گردد و در کل به نظر می رسد تنوع رنگی این مدل، بیشتر از نسل قبلی خواهد بود.

لوازم جانبی USB-C

با توجه به حدف پورت لایتنینگ از آیفون ها، اپل میخواهد این پورت از چندین محصول خود مانند مجیک ماوس، مجیک ترک پد و مجیک کیبورد کنار بگذارد و این محصولات با پورت USB-C راهی بازار می شوند.

دیگر محصولات احتمالی

به غیر از آی مک و مک بوک پرو 14 و 16 اینچی، شایعه موثقی در خصوص معرفی دیگر محصولات نو در این رویداد مطرح نشده است. در ابتدا به نظر می رسید در این رویداد با مک بوک پرو 13 اینچی مجهز به M3 روبرو می شویم ولی خبرگزاری بلومبرگ این موضوع را تکذیب نموده و نوشته که این لپ تاپ در یک تاریخ دیگر رونمایی می گردد.

نسل نو سایر کامپیوترهای مک هم قرار است در سال 2024 از راه برسند و ضمناً در این رویداد با هیچ آیپدی روبرو نخواهیم شد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1402 بروزرسانی: 8 آبان 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2227

به "اپل در رویداد Scary Fast از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در رویداد Scary Fast از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید